BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 27, 2011

Ya Rabb.. Izinkan aku mencintainya...

Ya Allah..
terlalu lemah hati ini di kala mataku memandangnya..
sungguh indah pekerti ciptaanMu itu..
terbias tulus agamaMu di wajahnya..
membuat ku terpaut terus terkaku membisu..
sungguh, desah hatiku meresahkan kalbu...

cahaya imannya terpancar menerangi sekitar..
membalut kegelapan yang melanda..
tanpa sedar, dirinya mentarbiah daku erti cinta sebenar..
cinta yang suci hanya buat Rabbul Izzati..
Pemilik hati dan diri ini...

namun Ya Rabb...
aku mohon kepadaMu...
izinkan aku mencintainya..
pecintaMu yang tak pernah kenal erti jemu...
izinkan aku menjadi yang halal buatnya..
semoga lelah nya bersandar padaku...

cinta yang kurasakan ini bukan nya berlandaskan nafsu..
kerna dulu, dia takkan mungkin menjadi pilihanku...
namun dengan akhlaknya, dia mengajarku...
cinta keranaMu lebih indah berbanding nafsu..
kini aku setuju..
kerna rasa ini lebih indah berbanding cinta-cinta masa lalu ku..

0 comments: