BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 15, 2011

lelaki o0o0oo lelaki...

nowadays, boleh di katakan semua lelaki memandang wanita bukan kerana hati wanita tersebut.. mostly kerana bentuk badan, dan rupa paras.

ade jek lelaki yang cakap, " nope, i tak pandang pon pempuan kerana bentuk badan or rupa paras mereka" tapi after that bile ade jek pempuan seksi yang lalu, confirm mereka menoleh sampai terlupa sahabat yang di depan tadi. see? this is the fact. guys cant resist that.

ade satu kisah yang aku baca dalam akhbar tak lama dulu, berkaitan dengan kes penceraian kerana si suami tak puas ati bile si isteri tidak memiliki bentuk badan yang diimpikannya. salahkah si isteri kalau badan dia sekeping ( kurus ) hingga memang tidak menampakkan mana-mana bahagian yang tak patut tu? sehingga tidak seksi katanya? atau yang terlalu gemuk sehingga nampak bulat sahaja? berbanggakah si suami kalau ada lelaki lain yang memandang isterinya dengan pandangan yang bernafsu hanya kerana seksi dan bertubuh badan menarik? hm.. pelik tapi benar.. itulah dunia. ade lelaki lebih berbangga memiliki isteri yang cantik dan seksi. bukan nya isteri yang bertutup dan sopan.

ketahuilah lelaki...
perempuan/ wanita ini dijadikan dari rusuk kiri mu..
melengkapi dirimu..
bukannya utk kamu jadikan mereka trofi yang boleh kamu tayangkan sesuka hati..
biarlah dia hanya menjadi yang halal bagimu.. supaya hanya kamu saja yang tau apakah rahsia yang tersembunyi di sebalik hijabnya. bukan untuk kamu bandingkan dengan perempuan lain di luar sana. fikir la elok2.. wanita juga mempunyai perasaan. kadang2 bila kamu bandingkan mereka dengan perempuan lain, dia juga merasakan luka. cuba kalau mereka pula yang merendahkan kamu? amacam? dapat kamu bersabar?

wanita umpama butiran permata yang bertaburan dalam gudang kaca. kadang-kadang, ada kaca yang seiras permata, dan ada juga permata yang seiras kaca. pilih lah yang terbaik untukmu. yang sewajarnya menjadi "ummi" kepada zuriatmu. yang sewajarnya menjadi anak kepada ibu dan bapamu. yang semestinya mengetahui dengan jelas tanggungjawabnya sebagai yang halal kepadamu..




0 comments: