BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 31, 2011

31 august 2011 .. the journey..

this is the day i made up my mind to keep it straight.. but this is the day that i ve to take the step.. one by one.. alone.. yes.. life means live it alone.. with or without partner, actually u re still alone.. why? because, once u re died, ur partner wont be there to accompany u in ur grave la guys.. right? so? live ur life alone and die alone mey..

tears.. bloods.. wounds.. cuts..

such emos!! sgt emo.. but those words selalu ada dalam kamus setiap manusia.. and semalam adalah hari yang mana aku sangat merindui insan bernama nenda.. seorang insan yang amat memahami diri ini.. how i wish she can be there for me.. and sepanjang perjalanan balik ke kuantan daripada kampung, i saw lots of stars.. teringat plak malam 24 hb june.. malam sebelum aku kehilangan seorang lagi insan yang tersayang bernama mak.. even belum ada kesempatan untuk memadu kasih, namun dirinya telah menempa nama di hati.. malam sebelum kehilangan dia, aku dan anak nya membicarakan tentang bintang. dan malam tu ada banyak sangat bintang.. indah menghiasi malamku.. hmm.. i miss them both.. nenda aku pon pernah berkata   : " u re exactly like the moon.. its only u that we needed to light up this darkness.. not me, who will accompany u as the star.. u will always be u without anyone can replace u.. only u.. "

nenda..
i miss u so much.. raya tahun ni still sama macam tahun-tahun lepas setelah kehilangan nenda.. malam raya masih lagi kaku.. hanya nisan mu menjadi tatapan mataku.. nenda.. damailah nenda di sana.. bahagialah nenda di sana.. nantikan kehadiran cucu mu yang amat merinduimu ini..

mak..
teringin sangat ziarah pusara mak.. hancur hati ni bila memerhatikan bintang yang bertaburan di atas sana.. malam terakhir mu masih dalam ingatan.. kerinduan ini kepadamu menggamit deraian air mata yang tak semena.. seandainya kau di sisi, akan ku luahkan rasa di hati.. walaupun kau takkan pernah menjadi srikandi untuk ku sebagaimana dikau kepada mereka,,

jika benar aku adalah sang bulan,
izinkan aku menyinari hidup mereka yang ku kasihi..
jika benar aku diperlukan..
akan ku setia menemani..
hurff...

now..
1 september 2011
aku masih di sini.. melaksanakan rutin harian ku akhir-akhir ini.. bangun pagi-pagi dan terus check inbox msg di henpon then on laptop untuk check inbox email plak..then check fb for notification.. pastu bukak blog for blogging session.. rutin masih lagi sama.. sehingga aku tersedar.. seharusnya rutin ini aku tinggalkan sebagaimana yang telah ku tekadkan semalam.. 31 august tu harus di jadikan garis panduan.. so, bear in your mind la amoi... hayya.. always forgot...

waking up now.. even admitted yesterday i was falling into the deepest well ever in the world.. its too hard to keep crawling in this unstable emotion and broken heart.. but, i ll try my best.. let them see me strong.. let them see my determination.. even inside im broken.. all those memories played in here just like a movie.. tears were rolling down as this eyes were staring.. this heart started to torn apart again and over again.. adeh.. why did it have to be that hard? why cant i just simply forget it all and start a new fresh? hurmm... still need to work hard !

just several pictures drawn by a friend of mine..

0 comments: