BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 31, 2011

mimpi yang kau janjikan bahagia..

harapan..
terlalu tinggi aku lambungkan ia..
merentasi tingginya kemampuan insani..
lupakah aku pada hinanya diri?
lupakah aku pada kebenaran cerita hidup ini?
di manakah letaknya aku di mata hatinya?

cinta..
indahnya nama mengukir senyum..
membuat aku terbuai di lambung rindu..
melakar impian indah belaka..
menganyam lena tanpa mungkin tersedar..



hati ini..
ya Allah.. terlukanya rasa..
meratap pedih hancurnya lena, dikejut tak semena ..
pecah berderai sekeping hati yang satu..
mengira langkah dia berlalu..

Ya Allah Ya Ilahi..
tabahkah lah diri menghadapi kenyataan hidup ini..
ubatilah luka di hati dengan nikmat Mu ya Rabbul Izzati..
jangan Kau biarkan aku sendiri..
walaupun belum tentu aku inginkan peganti..

Ya Allah Ya Rahim..
kasihilah diri ini dengan kasih Mu yang suci..
yang takkan pernah meninggalkan ku di kala aku sendiri..
yang tak mungkin Kau menghindar di kala aku menangisi..
yang sentiasa ada, takkan berlalu pergi..

jangan kau toleh untuk memandangku walau sekilas cuma sesudah engkau melangkah pergi.. jangan kau tanya apa yang bakal ku lalui setelah engkau tegar minggalkan diri ini..

0 comments: