BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, September 16, 2011

pemergian itu..

hilang tak semestinya berganti.. dan patah tak semestinya tumbuh yang baru.. lebih-lebih lagi hilangnya barang kesayangan.. fuh ! menyirap kot.. sedih, kecewa, kesal n everything combined jadik satu.. kalau tak dibendung, boleh pecah hati ni menanggung semua rasa dalam satu masa..






kehilangan itu mengajar satu erti kesabaran..

sabar ke? kompem la kene bersabar kan.. da nama pon hilang, bukan boleh nak carik ganti lagi.. kalau ade peganti pon, same ke? NOPE!! second, third or even 100th pon, takkan sama dengan yang FIRST... sebab tu la ramai jek yang sasau kalau kehilangan barang pertama yang di sayanginya..

kenapa aku come out dengan tajuk ni?

simple ! sebab aku pon baru jek kehilangan sesuatu yang berharga.. apa bende tu? hurm.. simply said, macam kompas la.. :)) penunjuk arah... :p yang ada iras dengan gula-gula kapas.. lembut tak membebani, juga manis kekal sehingga akhir.. kenkadang bende tu macam machine.. machine yang memudahkan segala kerja aku.. dan kadang-kadang, macam sehelai kertas kosong.. yang aku boleh corakkan apa sahaja yang aku nak..or even a recorder.. yang record everything pasal aku... most of the time, bende tu sebijik macam hamster or anak kucing yang comel gler.. manja sangat.. mintak dibelai.. dan selalu jek buat aku tergelak dengan keletah nya...




tiada manusia yang boleh mengelakkan kehilangan.. biar pon di cuba pelbagai cara untuk mengelakkan nya, namun ianya tetap juga akan menghampiri dan merenggut segala rasa dalam sekelip mata.. apa yang boleh kita lakukan di kala itu? smile ! n chill ! ( even its just a pretending ).. n im good at it..pretending that im ok even that time this tears were rolling non-stop going down on my cheeks.. lol.. a good pretender always know how to change her mood within a blink.. n selalu jek si pretender bagus macam aku ni buat orang lain confuse.. am i ok or not? is it the truth or a lie? see? :p






hati , jiwa , dan perasaan.. tiga ( 3 ) benda yang selalu berkait rapat dengan emosi.. namun ada lagi satu yang paling utama.. Pencipta Yang Esa.. Dia yang menentukan perjalanan setiap hambaNya.. dan sudah termaktub bahawa setiap yang bernama manusia itu akan terus di uji hingga ke akhirnya.. dan selagi aku bergelar hambaNya, akan terus patuh menjalani hidup ini walau seringkali kaki ku melencong ke persimpangan yang lain.. tewas dalam kebanyakan ujianNya.. jatuh dalam dugaanNya.. fuh ! hopefully im strong enough dalam ujianNya kali ini.. even hancur tak tercantum lagi hati ni..



pemergian dan kehilangan itu sebenarnya sudah di jangka kan.. namun tak pula sangka ianya akan terjadi secepat ini.. aku pula tak sempat untuk get prepared.. salah aku jugak kan coz tak buat early preparation.. hurmm.. just dont know what to say except " insya Allah ni adalah ujian yang terbaik buatku "

0 comments: