BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 1, 2011

kisah kau , aku juga dia..



jauh sudah aku melangkah..
pergi meninggalkan sebuah kisah yang mungkin dulu amat bermakna..
dimana kita bersama menganyam cita dan cinta..
di bawah sepohon rendang yang terukir nama kita bertiga..

kau katakan dunia itu bukan milikmu..
ingin kau kejar sebuah restu..
maafkan aku tika itu aku tidak tahu..
apakah maksud sebenar dirimu..

dia katakan cinta itu yang di cari..
pada siapakah dikau menagih janji?
aku terdiam sendiri..
adakah kau sudah punyai peganti?

aku tertunduk membisu terkaku..
merangka apakah yang aku mahu..
aku mengira masa dengan jemariku..
adakah masih jauh perjalanan ku?

di situ...
kau meluahkan tentang perjuanganmu mencari restu Ilahi..
menyelongkar dunia pun engkau sanggup demi keredhaan hakiki...
kini aku baru mengerti..
bila melihat raut wajah mu yang berseri...

disitu jua ..
dia menyatakan tentang cinta sejati..
terdetik hati adakah aku bakal diganti?
sedangkan aku lah sahabat mu yang selalu setia di sisi..
rupanya dia mengejar cinta Ya Rabbul Izzati..
terdiam aku lagi sekali..
betapa hebatnya cinta si Dia terhadap sahabat ku ini..

aku masih lagi terpaku mengira detik yang berlalu..
jalan manakah yang harus ku tuju?
apakah ada penduan untuk ku?
demi mengikuti jejak langkah mu?

di situ..
kau dan dia menguntum senyum padaku..
kuntuman harapan membugar terasa di kalbu..
kau dan dia menghulurkan tangan memimpin ku..
bersama beriringan ke jalan yang satu..

tersedar aku di kala terjatuh sendiri..
kini kau dan dia bukan lagi di sisi..
meninggal kan aku untuk berdikari..
betapa inginku katakan yang aku perlukan kalian sekali lagi..


0 comments: