BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, September 17, 2011

semangkuk sup and sebuku roti..

lagi- lagi tajuk makanan.. erk.. maaf la.. tu breakfast aku while updating this blog.. di depan tingkap bilik bersama-sama lappy.. well.. hari ni kan hari ahad.. so, ni la rutin aku di hujung minggu..

termenung sendiri bila memikirkan masa depan.. haish ! ada yang bertanya, jadi engineering student ni best tak?yeah.. sejujurnya best.. ade banyak lab.. tapi yang tak best nya bila kene buat lab report.. pening woi ! n lagi best lau korang ambik engineering kerana itu adalah minat and cita-cita korang.. seingat aku la, aku tak pernah list kan bidang engineering sebagai cita-cita aku.. so, termenung je la yang aku boleh buat sambil memikirkan jalan keluar bagi masalah ni..

kawan-kawan?
alhamdulillah.. dorang memang tip top.. best giler kot.. ye la.. aku da tua.. dorang pulak muda setahun.. so, aku dianggap kakak.. tu yang merapatkan kami..

lecturer?
erk.. no commentas.. so far, so nice la.. :p ( takot dibuang U jek lau kutuk-kutuk golongan ni.. )

cafe?
ha ! yang ni menimbulkan ke-confuse-san sket..kadang-kadang harga makanan kat cafe ni ok ok la.. tak mahal, tak murah.. tapi pada kadang-kadang yang lain, giler mahal woi ! dorang bagi harga makanan hotel 5 bintang mane tah.. yang jadik mangsa nya, purse aku ni ha.. terpakse menipiskan diri setelah satu demi satu not ringgit aku keluarkan.. hadoiyai... hampeh tol la..

bilik?
bilik untuk semester ni adalah yang terbaik kot.. di tingkat yang tertinggi.. di tepi toilet ( which is memudahkan aku bersiram dan memekak karaoke dalam tuh dengan bahagianya pada bila-bila masa yang aku nak ) and terletak di  tepi sekali ( which is ok jugak. sebab angin banyak woo.. tade la panas sangat ).. berbanding dengan bilik aku sebelum ni yang sangat panas.. alhamdulillah... cuma yang menyukarkan adalah pendakian anak-anak tangga tuh.. penat woi ! tinggi tuh !

kelas?
kelas aku cam biasa lah.. agak bersepah.. dan agak malang nasib ni bila jadual aku agak padat.. plus kelas jauh-jauh dan tinggi-tinggi.. bila aku ceritakan kepada mak aku, she simply said " bagus la tu. awak pon semakin gemuk. kurus sikit nanti. exercise. " erk... (=.=")  gemukkah aku? adoiyai.. mekasih ma di atas pujian itu.. sangat membantu ...

outing?
erk.. yang ni menjadi perbualan utama sebenarnya.. semester ni aku agak banyak outing.. lebih-lebih lagi dengan tahap stress yang semakin menjadi-jadi.. keluar untuk release stress... rempit? tu sudah menjadi sebahagian daripada jadual aku.. motor adik angkat aku tu jugak menjadi mangsa.. sasaran aku samada tampin atau alor gajah.. tu jek.. nanti insya Allah aku akan kembangkan lagi jajahan takluk tu ke negeri-negeri atau daerah-daerah lain.. yeah !

assignment?
erk.. jangan tanya bab ni.. terlalu banyak kot.. sampai masa untuk tidur terpaksa di kurangkan.. ( tapi lau da tido, kompem tak bangun-bangun.. ) ni mata ni da sama jenis macam mata panda.. bengkak and lebam.. hadoiyai.. kurang nilai hantaran kahwin aku lau keadaan ni berterusan.. ( tu pun kalau ada yang berkenan ). bab ni selalu buat aku mengeluh sendiri.. betapa aku ingin melarikan diri daripada rutin ni.. Ya Allah.. tunjukkan lah daku jalan Mu.. amin..

stok makanan?
yang ni aku selalu update ! 2 minggu sekali aku akan keluar update stok-stok makanan aku.. pilihan utama, kompem-kompem la maggi, instant soup, butterscotch, loaf bread, oat krunch, gula and sometimes bliss.. sebenarnya ada lagi.. lau di list kan, berjela kot.. kalau camtu, lebih baik aku snap jek gambar receipt tu and upload dalam ni.. kan?

hurff...
ni la bende yang aku duk menungkan pepagi ni.. bersendiri menikmati semangkuk sup dan sebuku roti.. roomate aku semua duk terbungkang lagi... terus memikirkan benda-benda yang sama.. rotation and circle of life.. penat? tak.... aku tak penat.. selagi aku tak capai apa yang aku kejar, aku takkan penat.. malah, itu yang terus inspire diri ni untuk terus melangkah..

kenapa mesti aku ceritakan semua ni? entah la.. aku sendiri takde sebab yang pasti kecuali merepek di pagi hari... :p chill fellas.. hepi - hepi all day ! but jangan lupe assignment and test yang menanti ! :)

0 comments: